Kατερίνα Σκόρδου
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
"Αναχωρήσεις – Αφίξεις"
Εγκατάσταση σε τρία μέρη, Μικτή τεχνική, Μεταβαλλόμενες διαστάσεις
Ο χώρος του εγκαταλελειμμένου παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού των Μυκηνών, έργο που κατασκευάστηκε το 1890 από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ, αποτέλεσε την πρωταρχική πηγή έμπνευσης για την δημιουργία του έργου << Αναχωρήσεις- Αφίξεις >>. Το έργο, με την μορφή εγκατάστασης που αποτελείται από τρία μέρη, επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τον ιστορικό χώρο, καθώς κάθε μέρος της έχει συμβολικό χαρακτήρα. Τα δύο κουτιά φανερώνουν την έννοια της σιωπής και έρχονται σε αντίθεση με τον κάποτε πολύβουο χώρο, ενώ ταυτόχρονα οι μνήμες της βιωμένης ανθρώπινης ύπαρξης επαναφέρονται στη ζωή μέσω της χρήσης διακριτικού ηχοτοπίου και αχνού φωτισμού. Ο σιδηροδρομικός σταθμός έτσι φαίνεται να έχει μια συνεχή ροή ζωής και μία κρυμμένη δυναμική στην ατμόσφαιρά του. Το τρίτο μέρος του έργου αποτελούν τα χάρτινα πουλιά φτιαγμένα με την τεχνική origami, από χαρτιά που βρέθηκαν στο γραφείο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού και παλιότερα χρησιμοποιούνταν ως φύλλα πορείας των αμαξοστοιχιών και συμβολίζουν τους ταξιδιώτες που σαν αποδημητικά πουλιά αδημονούν να επιστρέψουν στις Μυκήνες.
Katerina Skordou
School of Fine Arts-Athens
"Departures-Arrivals"
Installation in three parts, Mixed media,Variable dimensions
The space of the abandoned old railway station of the Mycenae, a work created in 1890 by the architect Ernestos Tsiller was the primary source of inspiration for the creation of the artwork with the title . The artwork, in the form of an installation consisting of three parts, attempts to redefine the historical space, since every part of it has a symbolic character. The two boxes reveal the concept of silence and come into conflict with the once noisy space, while at the same time the memories of the experienced human existence come back to life through the use of a subtle soundscape and dim lighting. The railway station appears to have a constant flow of life and a hidden dynamic in it's atmosphere. The third part of the artwork consists of the paper birds made with the origami technique, from papers that were found at the station's ticket office and symbolize the travelers who like the migratory birds crave to return to the Mycenae.